maandag 10 augustus 2015

Zeewier

Op het strand na een dikke storm is er erg veel zeewier , zeesla, aangespoeld.
Ik heb een aantal 'flappen' meegenomen naar huis.
Thuis meteen afgespoeld vooral het zand eraf en buiten over wat kratten en kistjes nog in late zonnetje hangen te drogen.
later tegen de avond heb ik het over de waslijn onder mijn afdak laten drogen.
Daar heeft het een paar dagen gehangen...
niet in de volle zon maar wel de wind , beetje tocht erlangs.

Later kon ik het zo fijnknijpen ..toch bleven er wel wat grotere stukken over .
Deze heb ik in de keukenmachine een tijdje laten draaien
et voila...
Superspul...
zo uit 'mijn 'achtertuin.

en alles wat je droogt heb je ook over ...het slinkt niet
ik heb nu 3 potten vol , meteen voor een heel jaar denk ik ...
De volgende dag over de salade gedaan
en wat smaakt dat heerlijk zilt en voldaan natuurlijk.

1 opmerking:

  1. O, dat vind ik tof. Dat je dat droogt en verkruimelt over de sla. Lijkt me heerlijk. Tja, hier tussen de hunebedden moet je zulke dingen ontberen. Pffff......het is hier prachtig, maar eigenlijk mis ik de zee.
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen