zondag 13 oktober 2013

Mooi gekleurd.

Een mooie herfst
gekleurde soep.
Het is echt van dat weer dat je zin krijgt in bakken en braden en de herfstgeuren in huis wilt halen.
Alle kastdeuren maar open en aan de slag.
Ik had nog in de vriezer pompoenblokjes en bieten en een pepertje.
In de voorraadkast een blikje kokosmelk.
Op het plankje staat altijd wel kruiderij en in dit geval heb ik tijm, komijnpoeder en gemberpoeder gebruikt.
dan nog 2 bouillon blokjes erbij .
En ook altijd in huis uien en knoflook.
Nou dit alles in een pan gekiepert en laat maar lekker even pruttelen.
De soep kleurt al mooi oranje van de pompoen maar deze kleur wordt versterkt door de biet.
Als alles gaar is de soep even laten afkoelen en door de blender.
dan wat ik nodig heb weer even opwarmen en de rest in de koelkast voor morgen
De soep in een mooi bijpassende gekleurde kom...en ik strooi er nog wat lente-ui over.
Deze heb ik laatst weer opnieuw laten groeien, door het kontje met paar worteltjes weer op water te zetten.
gelezen hier ergens op een blog.
Dan een heerlijk dikke plak speltbrood erbij , welke ik ook net uit de oven haal en dus...smullen maar.
Onverwacht een heerlijke stevig herfstmaal.
Het begint al donker te worden, dus doe een kaarsje aan , gordijnen dicht en de regen klettert lekker op de ramen.
weer een geheel ander seizoen.
Ik kan er zo van genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten