zondag 20 oktober 2013

Vogelvoer

De temperatuur is voor deze tijd wel erg zacht en daarom kan er nog steeds veel genoten worden van buiten.
Maar de dagen binnen worden ook weer steeds langer...kaarsje aan , gordijnen dicht ...ik geniet er weer van. Ben wel een mens van de seizoenen.
Toch vanuit de kamer blijft mijn blik op de tuin gericht want de vogeltjes komen weer in grote aantallen aan gevlogen voor lekkernij.
De verrekijker staat weer binnen handbereik om ze al wroetend en pikkend te volgen op de grond of in de boom.
Er ligt nog genoeg eten in de tuin en toch heb ik al wat pinda's , vetbolletjes en pindakaas in pot opgehangen.
Pindadoppen uit de composthoop verteren slecht  en daar doen ze ook nog even hun best op. En de broodkruimels gooi ik ook weer neer ipv in 't compostemmertje.
Laat de vogels maar komen!

Gewoon omdat ik er ontzettend van kan genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten