donderdag 26 februari 2015

Wat ben je toch een "snertwijf"

Hoewel het niet echt wil winteren in de kop van Noord Holland maak ik dan toch nog een keer snert.
Niet veel gemaakt en gegeten deze winter.
Maar om nou zomaar over te gaan naar de voorjaarsrecepten voegt me ook nog niet.

Dus ik heb een app met verschillende mensen gedeeld en de titel Snertbrigade gegeven.
Daar staan mensen in vanuit mijn kringen die of alleen zijn, de wederhelft vegetariër is, of de partner er van snert grilt.
Voor de eentje snert koken is bijna niet te doen...of je maakt zoveel dat je meteen 3 winters snert hebt.
Ik vind dit een geweldige oplossing, mede omdat ik het ook heerlijk vind om grote hoeveelheden te maken.
Een dag van te voren het vlees al heerlijk laten trekken met de uien en de spliterwten erbij , dan kunnen deze alvast zich volzuigen met de bouillon.
De volgende dag de groeten allemaal snijden, prei, wortel en knolselderij.
Even goed door laten koken en dan in de koude boe zetten en regelmatig roeren om af te laten koelen.
Ik vind het 't lekkerst als het een nacht overstaan.
De volgende ochtend alles in de emmertjes verdelen  ( dikke yoghurt emmertje zijn ideale voorwerpen voor zulke praktijken)
En dan het uitdelen....de snertbrigade op pad.

Maar het is gezellig en zoveel mensen blij maken.

Later de reakties per app...
* heerlijk
* 'k heb gesmuld
* wat lief dat je aan me dacht
* wat ben je toch een "snertwijf"
* wat heb je heerlijk gekookt schat....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten