woensdag 17 februari 2016

Visbouillon

Deze visbouillon is een variant op alle visbouillons.
Je kan het net zo lekker maken als je zelf wilt en al doende perfectioneer je je recept.
Het ligt ook wel eens aan het seizoen welke kruiden en specerijen je erbij wilt doen.
En wat je nog in de kasten hebt staan.
En je kan eindeloos variëren .

Ik had nog steeds garnalen in de vrieskist die er eigenlijk al te lang liggen( snap niet hoe dat kan? )
en een stuk kabeljauw.
Ik zit hier in de kop van Noord Holland in Den Oever ,de hoofdstad van de verse vis,  nogal dicht op het vuur dus zo weer vers gehaald.
en daardoor ook misschien wel teveel verwent.
Maar om het nu weg te gooien de te lang gelegen stukken vis dat ging me nou net aan het hart.
Dus koel- en andere kasten open en kijken wat ik kan gebruiken.

In de slowcooker:
de garnalen
stuk kabeljauw
kruidnagel
sherry
bieslook
uien
bleekselderij
tomaten
roosmarijn
wortel
aanvullen met kokend wat zodat alles bijna onder staan
niet helemaal wan t de vis en groenten laten ook nog vocht los en anders stroomt mijn pannetje over.

Zet de slowcooker op low en laat een middagje gaan.
knop op uit en laat nog maar een nachtje koel staan.
Volgende morgen in een pan met zeef en doek en laat maar uitlekken
resultaat een mooi geurende heldere bouillon.
Voor vele doeleinden te gebruiken.
Als basis voor een vissoep
als bouillon bij risotto
enz. enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten