dinsdag 29 maart 2016

Tuincollage

Eind maart en net een dikke storm achter de rug.
Wat ben ik dan blij dat het meeste nog diep in de grond verscholen zit.
Maar zo her en der begint het toch al wel eens wat te worden.
*De peterselie doet heel erg zijn best en nieuw zaad komt voorzichtig boven maar de plant van vorig jaar heeft ook weer de haal te pakken.
 Ik heb er al wat afgehaald en gebruikt in de keuken.
* De aardappelen zitten er grotendeels in, al vond ik dat ik vorige week al best vroeg was.
Alles is hier in de kop van Noord Holland altijd weer later dan de rest van land.
* De rabarber laat zijn rode knoppen zien en soms al met blad.
* Elk jaar weer een verrassing waar het vingerhoedskruid opkomt ....zie hier ze komen!
Op de foto nu in de zinken emmer waar ik altijd de hosta's in heb staan.
* De meeste bolletjes zijn al uitgebloeid maar deze paarse staat nu volop te schitteren.
De potten zijn nog leeg, daar wacht ik nog even mee .
Ook het speenkruid begint al aardig geel te kleuren.
* En de decoratie , hier strandvondsten op een roestig zinken schaal staan hier gewoon een partij mooi te zijn , tenminste dat vind ik ...ik houd namelijk erg van de kleur roest.
Verder als de zon er is doet ie zo zijn best om al een beetje warm te zijn en zowel ik als de plantjes genieten daar van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten