maandag 24 maart 2014

Koud peultje, maar oh zo dapper.

De peulen die overgebleven zijn van vorig jaar , die de winter hebben overleefd in mijn tuintje kwamen met tuin opruimen in februari tevoorschijn als groendat al behoorlijk de groei erin had zitten.


Ik ben er voorzichtig mee omgesprongen en heb de iele stengels steun en een leidraad gegeven.
Nu zijn we een paar weken verder en hoewel de zon al aardig warmte afgeeft is het nog niet echt zo dat de warmte al goed doordringt.
Maar afgelopen weekend zag ik tot mijn verbazing dat deze in bloei stond. Totaal van slag want het is nu de tijd helemaal niet.
En gewoon in de buitenlucht.
Het wordt een geel bloempje en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat het verder gaat worden.
Vorig jaar wel peulen gehad maar die bloeiden lia, paars of wit.
Het tuinen en de planten wat opkomt blijft me verbazen.
Zo ook de bloeiende rucola die ik vandaag heb getwitterd.
Net zo'n overblijvertje van vorig jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten