woensdag 21 mei 2014

Hergebruik van water

Zet een emmertje in de gootsteen
Ik verzamel mijn afvalwater van:
-handen wassen ..
-koffie of theepot omspoelen
-aardappels afgieten
-spruitgroenten omspoelen
-eieren afgieten en laten schrikken onder kraan
-groenten na 't koken afgieten
-sla,  groenten omspoelen
even een tomaatje of komkommertje  afspoelen
Ik kan nog even doorgaan maar je hebt zomaar een emme
rtje vol wat normaal weg is dus.
Ik gooi het in een grote ton en 's avonds geef ik dit afvalwater weer aan de plantjes buiten.
Werkt zeer goed

Ik ben er zomaar eens mee begonnen.
Uit nieuwsgierigheid en omdat ik voor 't wachten bij de kraan totdat mijn gietertje vol is geen geduld heb.
Ondertussen andere dingen ging doen met het resultaat dat de gieter flink overliep en al dat water dus zo wegspoelt.
Ik dacht: daar moet toch iets op te vinden zijn.

Bijkomend voordeel , tenminste bij toeval ontdekt.
Paar tenen knoflook en brandnetelblad  in de ton en je water ruikt dus  en ik heb geen luis in de tuinbonen en erg weinig slakken dit jaar. ( ik durf het bijna niet op te schrijven ..zal je net zien? )
maar tot nog toe gaat het goed.....

Je staat er ook versteld van hoeveel water er zomaar door de afvoer weg is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten