zaterdag 3 mei 2014

Onrustige lunch

Vandaag zou het heel mooi weer worden en vanavond vanuit het noord westen regen ...
Heerlijk dacht ik ...kan ik vandaag van buiten genieten en vanavond heerlijk buitje voor de tuin.

Van buiten genieten is leuk vooral achter het glas. Het leek echt zo heerlijk buiten.
Het waait hier vandaag in de kop aan de kust erg hard.
Nou zijn we dat hier wel gewent dus ik ben heel flexibel en pas me meteen aan .
Kan er toch niets aan veranderen .
Binnen klussen dan maar.
Maar mijn lunch wil ik toch wel erg graag buiten nuttigen ...koud is het tenslotte niet.
Ik zoek een luw hoekje  ...maar dat valt nog niet mee heb ik door.
Ik laat me niet kennen meen dat ik 't gevonden heb.
De was aan de lijn voor me hangt bij vlagen horizontaal.
Maar ook mijn pas gewassen dekbedhoes vangt zoveel wind, hangt als een bolle luchtballon aan de waslijn. Maar dat houden de knijpers niet dus die schieten los en ik krijg ze om de oren geschoten  de knijpers krijg ik om mijn oren ... Hoes slingert ondertussen met 1 punt door de tuin.
De schuurdeur klappert.
En ik moet heel snel zijn met mijn vork.
Want de sla van mijn bord tot mond is een kleine afstand maar het ziet toch kans om weg te waaien ...
Prikken dan maar.
Paar lege bloempotjes rollen wat heen en weer...
Van even rustig buiten lunchen is helaas geen sprake vandaag.

recept:
Sla
Zure haring
Tomaat
Artisjokhart
Rucola

Dressing:
Olie
Citroen
Appelazijn
Dille

Geen opmerkingen:

Een reactie posten