vrijdag 6 juni 2014

Vliersiroop


Er is ooit spontaan een vlier bij mij aangeland en deze heb ik daar laten gaan
Hij overdekt nu mooi de vuilnisbakken, zijn die ook weer aan het oog onttrokken.
Afgelopen week had ik vliersap gemaakt.
aantal schermen, plakken citroen met wat munt en dat 24 laten staan
Daarna gezeefd en met de warme dagen is dat een heerlijke verfrissing.

Dit kan je niet bewaren helaas .
Dus nu vliersiroop gemaakt.
De bloemschermen zitten erg hoog en op een trapje kan ik er ook niet bij , dus met schaar en bak naar de slaapkamer en dan het raam open en een witte zee van geurende schermen kwamen me al tegemoet.
Ik heb er 20 geplukt.
Met een aantal plakken citroen en overgoten met water
Dit 24 uur in de koelkast laten staan.
Dan zeven en het sap met 250 gram rietsuiker erbij aan de kook brengen.
Dat dit in schone flessen en af laten koelen.

Op verzoek van mijn zus want die had nog prosecco in huis....
nu nog even wachten op dat tropische avondtemperaturen wat ze opgeven.
Proost 'Hugo'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten