zaterdag 7 juni 2014

Weegbree

Dit plantje is veel te vinden langs wandelpaden.
Nou heb ik gehoord dat als je paar bladeren van deze in je schoenen stopt krijg je met wandelen geen moeie voeten.
(ikzelf heb meer het idee dat je dan blaren krijgt?)
Het is maar dat je het weet, je kan het ooit nodig hebben.

Er is veel te plukken in de berm ( wel de plek waar geen honden hun behoefte doen)
Lekker gewoon door de sla.

Ik vind het altijd wel voldoening geven als ik een lange wandeling gemaakt heb en paar eetbare plantjes , blaadjes meeneem en dan 's avonds zo door het eten doe.


Brengt me qua gedachten dan ook weer terug langs de mooie plekjes waar ik gewandeld heb.

Het plantje is lekker en heeft ook veel medicinale eigenschappen maar om het eens te bekijken onder de macro lens maakt het misschien nog meer bijzonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten