maandag 2 november 2015

Vogelvoer

Ik ben misschien wat vroeg maar ik heb een vogelvoedertafel gemaakt.
Mijn roodborstje , ieder jaar terugkomend ( denk ik) zat eerst in de voortuin bij me terwijl ik vorige week het gras nog maaide. Later zat ie achter waar ik ook bezig was.
En toen dacht ik , ik wil al vele jaren een soort plank op een stok voor het raam zodat ik de vogels kan zien als ik binnen ben.
En zo geschiedde....
Omdat het nog zulk mooi weer was heb ik daarna koffie gezet en buiten onder mijn afdakje nog een bakje koffie gedronken in afwachting van de vogels...
Jawel het roodborstje en 2 mezen ...en een fluitconcert ...vast als bedankje
Wel zo leuk dat ze dat meteen vinden.

Vanmorgen heb ik mandarijnen geperst.
De schillen bewaard en vogelvet ( ongezouten frituurvet) even gesmolten en daar wat zaden en havermout in gedaan
het staat nu in de kou af te koelen en zo kan ik er steeds eentje neerzetten.
En de pindakaaspot is weer gevuld met pindakaas en zaden..

Het is al een drukte van belang ...en als ik dan koffie zit te drinken binnen in de stoel dan zit ik met de verrekijker erbij.
Als er eentje komt eten kan ik het van heel dichtbij zien.

Kleine moeite , groot plezier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten