dinsdag 28 mei 2013

De paardenbloem.



Vandaag een flinke wandeling door het Friese land gemaakt ..mooi door oud stadje en kleine dorpjes maar vooral dwars door de landerijen, langs vaarten en overal kerktorentjes om me heen.
Altijd makkelijk voor de oriëntatie.

Onderweg kwam ik deze paardenbloemen tegen ...heb even op mijn knieën gezeten om er deze foto's van te maken.
Het lijkt wel vuurwerk als je er in eerste instantie naar kijkt.
Kan bijna als nieuwjaarskaart, maar die verstuur ik nooit dus blijft gewoon een paardenbloem...

Moest echt in het gras fotograferen want als ik 'm afplukte en omhoog hield om nog met tegenlicht te fotograferen dan waren alle zaadjes met parachute al vertrokken door de wind.
Helaas had ik mijn fototas niet mee met alles erop en eraan...ik heb namelijk een hekel aan sjouwen en aangezien ik vandaag voor een aanzienlijk aantal kilometers ging moet ik dan echt kiezen.

Ben toch best tevreden met deze foto's. Zolang ze niet uitvergroot worden tot poster.

Langs deze vaart komt bijna nooit iemand...er was geen spoor tenminste.
Ik heb ook zuring meegenomen , nog wat bladeren van de paardenbloem en gele blaadjes van de paardenbloem en paarse klaverbloemen.
Mijn salade smaakte heerlijk en zag er vrolijk uit!

Wat een dag!!




2 opmerkingen: