maandag 20 mei 2013

Maggiplant

De maggiplant (ook wel Lavas genoemd) is een uiterst bruikbare plant.

Eigenlijk alles is van de maggiplant te gebruiken, het blad, de stengel, de wortel en zelfs het zaad.
Alles is op te eten.

Je kan het heel goed invriezen of drogen of je laat er heerlijke bouillon van trekken , in ijsblokjeszakken en invriezen.
En dan nog iets, ik vind het een zeer decoratieve plant. en een mooie kleur , zeker als ie net boven komt met jong roze blad.

Mijn grote plant heeft het vorig jaar beetje beroerd gedaan , misschien te lang in dezelfde bak...
Toen weer nieuw gezaaid maar helaas niets meer van te vinden.
Dit jaar dus weer gezaaid..gewoon blijven proberen... en ja hoor dit doet het , heel veel zaad komt op.
Tot mijn grote verbazing lijkt de oude plant geheel nieuw leven te hebben ...doet het als een tierelier.
Vond 'ergens' in de tuin ook zomaar een maggiplant , ik vermoed met zaad op de composthoop en nu weer op de tuin of de vogels en het zaad van vorig jaar schijnt het ook ineens te doen ...

Het blijft verbazen , maar vind het helemaal niet erg , kan ik heerlijk royaal zijn met de maggiplant.
Zo lekker!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten