donderdag 2 mei 2013

Hortensia

de Hortensia...

Vrij vertaald "de waterval " heb ik me laten vertellen.
Nou in dit geval wel ...
Ik kwam de hortensia tegen in het 'zielige hoekje'bij de bloemist.
Planten die er eigenlijk niet meer uitzien en dan voor de helft of nog minder weggaan.
Voor zover ik het kon bekijken had deze hortensia een waterval nodig , maar ik dacht voor € 2,50 kan ik dat nog wel proberen.
Met een uiterst slappe plant naar huis, het zag er niet uit.
Thuis meteen in een emmer met water gezet.
En hij was me erg dankbaar , je zag 'm opfleuren.
Ik heb 'm even rustig laten slurpen.
's Avonds was het een plaatje en wat een kleur dat blauw-groene.
Ik heb meteen de macro-lens erbij gepakt en zie hier wat een plaatjes.

Straks als deze is uitgebloeit  knip ik 'm af en zet 'm in de tuin.
Dat is me gelukkig al vaker gebeurt.
Nou hoop ik alleen dat deze ook zo mooi blauw blijft....dat is me minder vaak gebeurt, na alle roestige spijkers , speciaal spul van de bloemist, inkt ...maar geen blauw.
Ik ga het afwachten ...en anders
heb ik altijd de foto's nog.
Prachtig!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten