woensdag 22 mei 2013

Fluitenkruid 1


Het mooie ragfijne groen met die minuscuul kleine bloemetjes.
Ik heb een aantal kleine verschillende soorten flesjes op tafel staan en kleine bloemetjes die afgebroken zijn in de tuin of op de verkeerde plek staan of wat ik onderweg pluk mogen allemaal nog pronken in de flesjes. Geeft altijd een leuk effect.
Je hebt zo geen bossen bloemen nodig maar alles bij elkaar lijkt het wel een grote bos.
Ik houd ervan om ze eens onder de macro lens te bekijken tja en ik kan het dan niet laten om af te drukken.

En nu stond het fluitekruid erin, de bermen staan er nu tenslotte vol mee. Daar geniet ik wel van tijdens mijn dagelijkse rondje lopen.
Even voor de frisse neus , en het oog wil natuurlijk ook wat.

Ook een functioneel kruid.
- de bladeren kunnen door een stamppotje.
- de bloemen door een papje halen en frituren.
- ook door de thee.
- van de stelen kan je fluitjes maken.
- prachtig in een vaas.
- en heel mooi onder de macro lens.
- al die bermen vol die allemaal wit naar me staan te zwaaien.
   beetje onlosmakelijk verbonden met de romantiek van        buitenleven.
- genieten in vele facetten





Geen opmerkingen:

Een reactie posten