woensdag 26 februari 2014

Het gaat gebeuren!



Vaak ga ik een rondje door de tuin om te inspecteren, maar het is daar nog beetje te vroeg voor , hoewel er al van alles krioelt daar onder de grond
Voor nu hou ik het even bij een rondje langs de vensterbank.

De courgettes komen met hun hoedjes langzaam te voorschiijn. Een makkelijke plant lees ik overal , helaas het is me nog nooit gelukt om een courgette of pompoen op te kweken. Het gaat steeds goed totdat de bloem is uitgebloeit en dan gaat het mis......
Vertel het maar.........
De aanhouder wint zou ik zeggen.




De rode kogelbieten gaan als een speer.
een paar verplant ik heel voorzichtig als ze nog verder zijn en ook een gedeelte eet k als kiemspruiten.
Over dag of 14 zaai ik gewoon weer...het is nog best vroeg!






De doperwten die laten zich heel voorzichtig zien, ze spelen kiekeboe.
Nog doppers van 14 dagen daarvoor zijn nu 2 cm hoog en gaan als ze 10 tot 20 cm hoog zijn door de sla.
En een aantal gaan naar buiten dan

De tuinbonen gaan wat trager, maar ze gaan en dat vind ik al heerlijk om te zien.
De zon schijnt ook lekker nu op de plantjes en achter glas is het ook heerlijk moet ik zeggen. De zon heeft al flink kracht.


En deze vlinder had ik afgelopen week al over getweet en had het raam open gezet voor 'm. Ik heb 'm al een paar dagen niet gezien en dacht dus echt dat deze naar buiten gevlogen was, maar nu ineens zit hij er weer.
Nog maar een keertje op de foto dan.
Het raam staat weer open....wie weet wil hij de vrijheid tegemoet en anders mag hij gewoon blijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten