maandag 10 februari 2014

Wachten en geduld

Als ik zo op allerlei blogs lees zit iedereen toch wel met smart geduldig te wachten totdat er weer gezaaid kan worden op bijvoorbeeld vensterbank, buiten in de tuin aan het werk of dat de tuin weer vol met groenten of mooie bloemen staat.
We zitten allemaal te popelen of op 1 bil!
Maar zo ook de dieren rondom ons heen heb ik het idee.
De schapen die zitten te wachten op fris groen gras, al dan niet voor hun aankomend kroost wat nu nog heerlijk onder die dikke deken groeit.
De meeuwen die zitten te wachten totdat de visserman een visje strooit of zijn netten buiten de haven gaat spoelen.
En de spreeuwen die opgebold zitten te wachten volgens mij totdat ik de deur opendoe en weer wat strooivoer neergooi voor ze.

Ikzelf heb nog geduld maar iedereen maakt me wel weer nieuwsgierig naar het frisse vroege voorjaar waarin alles weer ontspruit , alles weer tot leven komt.
En dan eerst het gras maaien en de tuin beetje opruimen...
Dat alleen al knapt zo ontzettend op.
Maar we zijn net februari en er kan nog van alles gebeuren want maart roert zijn staart en april doet wat ie wil.

Geduld is misschien niets anders dan een soort energie!
die we nu nog niet kwijt kunnen aan waar we graag zouden willen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten