donderdag 27 februari 2014

Oh niks in huis?

Maar wel in de tuin.
Of misschien op je balkon of tussen de tegels?

Ik wilde een kruidenbotertje maken voor op brood bij de soep.
Ik had niet veel meer in huis.
De tuin even in , maar die is ook nog niet geheel voorjaarsklaar.
Alles zit nog diep onder de grond , maar als je goed kijkt .....

*1 blaadje van een biet die behoorlijk uitloopt , nog een restant van vorig jaar.
*2 blaadjes speenkruid ....daar ziet het over een week echt groen van denk ik
*paar stengels bieslook die weer vrolijk opkomt
*stengels knoflook...blijven staan van vorig jaar als afweergeschut voor de slakken
*en her en der vind ik rucola, komt ook spontaan weer op op plekken waar ik het vorig jaar niet had staan
verrassend zo!
Snijd deze kruiden heel fijn en roer ze door de roomboter.
Brood en soep (zie bij groentela- soep) erbij
Eet smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten