dinsdag 17 mei 2016

Oppastuin

Als de tijd van vakantie aangebroken is wordt er veel op plantjes , katten, kanaries en geraniums gepast of de post ed..

Ik heb dit jaar een oppastuin.
Naar aanleiding van wat ik vorig jaar gehoord had heb ik zelf aangeboden om op de tuin te passen.
Vorig jaar deed een ander het en die had alles keurig verzorgd hoor maar niets opgegeten.
Omdat ze gewoonweg niet wisten wat er mee te doen of niet eens wisten wat voor groenten het was.
Ik stond echt met mijn b.. open
Terwijl je ook zoveel op internet e.d. kan vinden
Maar okay als de belangstelling er niet voor is , zal deze waarschijnlijk ook nooit komen.
Maar ik vond het zo zo zonde....
Staat de verbouwer het gehele jaar op z'n kop om mooie groenten te verbouwen en dan laat je uiteindelijk alles doorschieten.
Je kan ook zeggen , waarom verbouw je van alles terwijl je weet dat je op vakantie gaat.
Maar ja ...dat is iets wat ik maar al te goed snap ..het is een hobby en hobby's kan je gewoonweg nou eenmaal niet laten.

Dus ik heb aangeboden om de tuin bij te houden en zo nodig leeg te eten haha
Natuurlijk eet ik ervan...maar ik vind het ook leuk om te zoeken hoe ik het kan bewaren of inmaken.
Het is mijn hobby ook weer om er heerlijke dingen mee te kunnen maken.
Zelf heb ik ook een groentetuintje..maar dat is door ruimtegebrek  voor 1 persoon en alles staat gewoon tussen de bloemen in.( waardoor ook veel niet de ruimte krijgt die deze nodig heeft)
Maar het is wel een genot om van alles te zien groeien in de tuin en uiteindelijk in welke vorm dan ook op je bord te krijgen.

Ik ga met beide tuinen mijn uiterste best weer doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten