zondag 22 mei 2016

Oppastuin

Het is allemaal groeizaam weer.
Ik heb weinig werk nog aan de oppastuin, maar toch een oogje in het zeil houden steeds.
Het gaat hard...zon en wolken en af en toe een bui en afgelopen nacht heeft het flink geregend dat geeft tenminste .
Maar toch nog heen voor de plantenbakken die onder het afdak staan.
Alles weer bekijken , ik vind het mooi om te zien hoe alles toch maar doorgaat gewoon ...en snel ..
ik heb de radijsje meegenomen ...
Zou ook al andijvie en sla mee kunnen nemen want ze zijn nog klein maar straks kan ik het niet aan eten.
Toch laat ik het nog even staan ..( te bescheiden)
De eigenaars komen ook komend weekend voor heel even thuis ( graaien in de tuin en andere bezigheden ) en dan gaan ze weer..
Dan nog is er genoeg en veel te veel waarschijnlijk.
Maar ik zal mijn best doen.
Alles schiet de grond uit , de bonen hebben hun schilletjes ook allemaal losgelaten, de rode sla staat zo mooi te kroppen, andijvie nog even voor het mooie en de rode biet zijn enorm geworden vergeleken met paar dagen geleden..
Ook de bloementuin waar ik niets aan hoef te doen bekijk ik wel wat ook daar staan mooie plaatjes ...
later maak ik daar ook foto's van.
Ben benieuwd naar de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten