zaterdag 6 juli 2013

Akelei

De akelei van vorige week heb ik gewoon in het vaasje laten staan.
Deze begon helemaal in te drogen en nieuw zaad vormt zich weer.
Zomaar komt deze nu goed van pas.

Beetje vreemde gedachten welke behoorlijk beginnen te knagen.
Moeilijke keuze ,
had ik een keuze
heb ik een keuze.....
Er wordt vanalles aangedragen in mijn hoofd en het roept... doe er iets mee.
Om  het hoofd een beetje te verzachten ga ik iets doen!

Ik pak de macro-lens en pak de ingedroogde akelie erbij en zie vanalles.
Gedachten, maro-lens en wat mijn ogen zien smelten hier samen en deze 3 versterken elkaar.
Alle aspecten van mijn gedachten worden hier wel weer gegeven en belicht.

Ik zie steeds weer een andere mogelijkheid.
Op welk gedeelte stel ik scherp..welk gedeelte belicht ik meer,
welke gedachte geef ik aandacht , welke gedachte laat ik nog even op de achtergrond..of verder rusten totdat het echt rijp is.
Steeds een ander minuscuul gedeelte belicht. Op de voorgrond.
Mooi moment om alles te overdenken.


Al mijn gedachten komen zo op een rij...moment na moment.
In de akelei zie ik nieuw zaad zich ontwikkelen ...en dat zal steeds verder rijpen.
Straks komt de verlossende gebeurtenis en laat het los.
Het zoekt zich een weg in de aarde.
En volgend jaar zal deze vast weer mooi staan te bloeien.
En ik ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten