dinsdag 22 april 2014

Aardappel in emmer

Vorig jaar aardappelen geteeld en ..hoera gelukt!
De opbrengst was meer dan ik erin gestopt had en dat stemde mij al heel vrolijk.
Ik heb niet alles opgegeten en een aantal bewaard.
Deze zijn weer gaat spruiten en in maart heb ik ze in de grond gestopt.
Ik heb 3 stuks in een emmer gedaan en daar kan ik steeds grond opgooien als ze groen laten zien.
De emmer geeft het voordeel dat ik 'm kan verplaatsten.
Ik ben hierachter niet zo heel groot betuind en zo kan de aardappel van de zon genieten maar ik ook als dat nodig is...dan gaan de aardappel aan de kant en zet ik mijn luie stoel daar gewoon neer.
Of als het ( ik hoop het wel?) snik en snik heet is dan kan ik de aardappel ook daar zetten waar het wat minder heet is.
Ook in de tuin in wat vreemde onbegaanbare hoekjes of verloren hoekjes heb ik een ontsproten piepertje in de grond laten zakken.
1 kan er altijd 2 worden , maar liefst nog meer aan de kluit.
De grond is daar misschien wat hard want ik tuinier de groenten zomaar wat tussen de bloemen door.
Dus ik kan ook niet alles zomaar lukraak omspitten....dan ben ik heel veel mooie planten en bloemen kwijt.
Het is of het een of het ander.
Door de niet omgespitte losse grond kunnen  de aardappelen  hoogstwaarschijnlijk niet echt uitdijen.
Maar ik ga ook voor een krieltje hoor!

het is op ogenblik zonnetje warm en buitje wel erg groeizaam weer.
Al 3 keer heb ik grond op de piepers gedaan en nu is de emmer vol dus laat ik het groen gaan.
En je ziet het bijna gaan....moet je wel heel lang blijven kijken hoor!
Maar toch.
Ik ben heel benieuwd naar de opbrengst zo in de emmer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten