maandag 7 april 2014

Rabarber


Dat dit blad nog zo in de kreukels zit is een plaatje om te zien.
Kan je nagaan hoe groot het wordt als het zich helemaal uitgevouwen heeft.

Nog even en ik kan weer rabarber eten uit eigen tuin.
Het is zo lekker maar ik eet het meestal niet te vaak ....vanwege dat er  erg veel suiker bij moet ( hoewel ik da tegenwoordig ook wel kan vervangen door stevia misschien)
En het vraagt ook nogal veel kalk bij de vertering ervan.

Tuurlijk eet ik het want het is tenslotte ook lekker maar nog mooier vind ik ook om deze heel grote bladeren te laten groeien en soms schiet de plant in bloei en ook dat gedeelte is zeker weer macro-waardig .

Mocht ik het eten dan natuurlijk alleen de stengels , het blad is helaas giftig , maar dit leg ik soms omgekeerd op de aarde en 's nachts komen en verschuilen de slakken zich daar weer onder.
Een mooie lokker om deze "beesten" of mee-eters van jong fris groen  te verwijderen.

Maar ik geniet ook al van de mooie kleuren tussen groen en bordeaurood en het groeit erg snel ...je ziet het zich bijna ontvouwen.
Mooie plant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten