donderdag 25 april 2013

De eerste rabarber geplukt

Rabarber;
rabarber met vlierbessensap

Hoe is het mogelijk maar ik heb vanmiddag bij mijn zoon de eerste rabarber geplukt.
Mijn eigen plant is nog niet zover. Vast een ander soort.
De rabarber staat nu op met vlierbessensap,  rietsuiker en rozijnen.
Even goed door laten koken en dan de hittebron uit.
Morgen doorroeren, opeten of invriezen.

Het vlierbessensap had ik nog in de vriezer, vorig jaar gemaakt van een vlierboom die hier achter langs de kust van  't wad staat.
Gewoon puur vlierbessensap en niks meer , geen suiker of iets, zodat ik het voor alles kan gebruiken .
Afgelopen winter ook heerlijk door de stoofperen gedaan.
Hoop dat er dit jaar weer vlierbessen zijn daar...soms grijp ik mis want dan zijn er andere liefhebbers mij voor...
Begint op wedstrijd te lijken.
Maar ik weet nog meer bomen op onbekende , niet zo begaanbare plekken.
Dus het gaat me vast weer lukken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten