dinsdag 9 april 2013

Texla

Zo de pootaardappelen zijn de grond in met spruit en al.
Ik heb ze overal in de grond gestopt waar ik maar bedenken kon...en ik ben heel benieuwd wat het worden gaat .
Als ik gewoon een maaltje aardappeltjes heb aan eind van seizoen vind ik dat al heel leuk.
En als ik de plant maar beetje kan volgen met de foto's .
Ik heb gekozen voor het ras 'Texla' omdat dit ras zo goed als resistent is tegen bijna alles.
Dat staat me dan wel aan ...want ik wil wel 'echte' aardappeltjes op mijn bord.




Ook was ik misschien nog een beetje te vroeg met poten, maar ja , na zo'n lange winter en het is dan een dag mooi weer dan wil je ook meteen alles...tenminste ik ...
Ik heb er toch ook nog een paar buiten laten liggen op de rand van de composthoop en deze krijgen nog langere spruiten en ga ze dan later planten.
Ook een beetje proberen en experimenten.






Ondertussen zijn we half mei en de texla aardappelen komen overal in de tuin op...
wat een mooi gezicht en voldoening...





en nu halverwege juni komen de bloemen erin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten