woensdag 24 april 2013

Reilen en zeilen

Vanmorgen scheen de zon bij het opendoen van de gordijnen.
courgette met fles erover voor de nacht
Dat geeft al een enorme boost om eruit te komen, al heb ik daar nooit moeite mee.
Buiten ontbeten, het windje nog best fris, maar ik kon blijven zitten.
Gisteren de gehele dag getuind en wat knapt alles dan op , en alle plantjes die ik erin gezet heb staan mooi fier recht overeind. Een heerlijk gezicht , daar word ik blij van , eer van je werk.
Het lijkt ook wel of je alles gewoon ziet groeien, het gaat wel hard ineens  met de zon erop.
Ik was gisteren wel vergeten om de glazen potten ( tegen de slakken) over de sla te zetten , maar gelukkig stonden ze er nog mooi bij . Slakken nog niet uit hun winterslaap denk ik.
Na 't ontbijt even een rondje door de tuin en al het zaai en pootgoed en nieuwe plantjes water gegeven dan kan dat straks in de zon weer lekker broeien.

Nog een dikke hommel gezien op de aarde , maar hij leek wel een beetje versuft, dan gaan toch allerlei gedachten en beelden door mijn hoofd wat ik afgelopen dagen op tv heb gezien en over gelezen  over de bijensterfte. Ik heb 'm mooi zijn gang laten gaan .
Later toen ik in de stoel even met de snoet in de zon lag hoorde ik 'm langs zoemen.
Hoop dat het goed gaat met 'm.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten