dinsdag 23 april 2013

Voldaan gevoel

Voldaan gevoel

Peterselie snijselderij en rucola in de tuin gezet, de bieten komen boven maar je moet er wel met je neus boven opzitten, de spinazie gaat heel goed...dat wordt smullen, veel munt kom ik tegen , dat was te verwachten want als dat eenmaal de gang erin heeft , maar dat wordt heel veel thee drinken en andere recepten ermee maken.
De knolselderij van vorig jaar was niks geworden , geen knollen althans maar het groen loopt nu weer uit dus dat kan ik heel goed gebruiken.
Veel rode melden gevonden. Dat heb ik vorig jaar gezaaid maar had welgeteld 3 stengels. Maar nu zal ik ze koesteren.
Op 2 plekken kom ik maggiplant tegen, ik had al nieuwe gezaaid ..was vast te ongeduldig, maar ook daar kan je geen genoeg van hebben desnoods bouillon van trekken en in ijsblokjes zakken en in de vries.
De tijm loopt toch ook weer uit dus deze kort gesnoeid boven het nieuwe aangroeisel en laat maar weer gaan.
Vorig jaar heel veel knoflook gezet, omdat ik een ware slakkenplaag had , maar daar heeft het niet veel voor geholpen.
Alles staat er nu mooi strak bij..is dus allemaal te eten en wie weet krijg ik wel lekkere verse bolletjes.
Nog nooit geprobeerd..ben benieuwd.
De rabarber kleurt zo mooi in de zon , het is nu een uitgevouwen miniplant , nog even en dan kunnen we ervan eten. Gaat zo hard deze.
De snijbiet die ik paar weken terug gezaaid heb daar zie ik nog niets gebeuren.
Nog meer geduld denk ik.
Citroenmunt en Marokkaanse munt geplant , kunnen ze hun gang gaan in de tuin.
En ik zal het ook stekken , dan kan ik er altijd een ander nog blij mee zijn.
Het bladmoes zie ik ook groeien...
Het komt helemaal goed , ik heb er lol en zin in.

Heel veel speenkruid is er dit jaar ,dat vind ik niet erg , het is een mooie bodembedekker en als ik de ruimte nodig heb, scheur ik het weg en gaat op de composthoop.
Al mijn keukenafval gaat daar ook heen.
In maart heb ik de compost van 2 jaar terug over de tuin gegooid en van afgelopen jaar omgegooid in die bak en van dit jaar kan ik weer opnieuw beginnen , maar die zit nu ook al weer voor de helft vol ,dat zakt allemaal nog , meestal kan ik net een jaartje met 1 bak doen.
Wat ik nog wel veel tegenkom is pindadoppen en senseogaasjes , maar die gaan ook zo wel , oh ja en eierschalen.
Dat spul heeft allemaal even wat langer de tijd nodig om te vergaan. Wel mooi hoe je zo'n pindadop ziet vergaan , helemaal doorzichtig wordt ie..en dan alleen de nerfjes nog over. Kleine kunstwerkjes worden het.
Maar ik heb een mooie grondje in de tuin. Doet me goed , zo alles van eigen bodem.
Ook al mijn gras nog gemaaid in voor- en achtertuin.

Voldaan gevoel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten