vrijdag 26 april 2013

De paardenbloem

Paardenbloem

De paardenbloemen komen weer overal in de tuin en in mijn gras op ...meer dan mij lief is eerlijk gezegd.
Ik heb een manier gevonden om ze toch volwaardig te laten worden voor mij.
Ik laat ze tot bloei komen en dan kop ik de bloemen.  Ik pluk de gele blaadjes eraf en deze doe ik door de thee...
Samen met jonge toppen van brandnetels of een zakje brandnetelthee kan ook.
Het schijnt dat het reinigend werkt.
Je leest het veel en al zal het alleen al tussen mijn oren werken ...ik heb weer lol en een goed gevoel.
Vorig jaar heb ik van de gele bloemblaadjes ook eens jam/gelei  gemaakt , maar ik proefde eigenlijk alleen maar suikerwater.
Zonde van het vele werk eraan.
Hoewel.... het werk eraan was erg leuk ....het resultaat was zeer teleurstellend zo moet ik het eigenlijk zeggen.
Ik heb de gelei later maar als soort honing gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten