maandag 22 april 2013

Rondje door de tuin

Even een rondje door de tuin:


de spinazie zie ik al aardig opkomen....wat een fijn gezicht , ik kan het de grond verder wel uittrekken.
Ik merk dat na zo'n lange winter mijn geduld wat dit betreft erg op de proef wordt gesteld.
Maar alles hoor je bijna groeien dus geduld wordt wel gedimd.




Ook de slaplantjes doen het goed.
Erg veel komt op...straks allemaal nog uitplanten.
Ik heb geen tuin met keurige rijtje , bij mij staan er ook gewoon spontaan bloemen tussen. Dus de slaplantje worden straks overal tussen gezet.
Ik vind dat eigenlijk wel zo leuk op die paar vierkante meter...van alles wat .




Ook heb ik een paar gekochte slaplantjes nu in de tuin gezet...
Wel vannacht nog glas erover...niet vanwege de kou want deze staan al
steeds buiten maar meer voor de slakken, vorig jaar is er ontzettend veel opgegeten door hele kuddes naaktslakken...soms vlak voor een buitje  regen een rondje door de tuin en dan had ik er in de 200.
Potten vol... verschrikkelijk!
Ik wilde dat nu een beetje voorkomen.






Tussendoor even een glaasje gemaakt van ( helaas) nog gekocht groen.


Verder nog veel meer gezaaid en wat wortelde in de grond gezet, Al alles opkomt dan heb ik tuin tekort denk ik.


De zuringsla heeft de winter overleefd en begint weeer fris en vrolijk heel mooie bladeren te maken.

het is heerlijk als je alles zo ziet groeien en je kan het met behoorlijk mooi weer in de tuin zetten...lekker buiten aan de gang.
Ik kan daar uitermate van genieten en even een bakkie tussendoor in de stoel en alles overzien en bekijken en vooral ook bedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten