vrijdag 21 juni 2013

Bieslook

Bieslook, de pol die er al jaren staat, staat nu weer te bloeien.
Eigenlijk behoor je de bloemen eruit te halen dan blijft de bieslook malser...de bloemstengels worden een beetje stokkerig.
Maar van mij mag het bloeien , tenslotte kan je de bloem ook eten.
Deze staat heel mooi op een salade , de hele bloem of de bloemblaadjes losmaken en over salade strooien.
Ook de bloemblaadjes kunnen door de kruidenboter gemengd worden voor een mooi kleurtje.

De plant mag volop bloeien van mij want ik heb nog een paar pollen in de tuin. Genoeg bieslook om te eten.

Maar waar het mij omging was die mooie ingetogen kleur paars zo tegen al dat groen en daar viel mijn foto-oog op.
Dus stelde ik scherp op de bloem.
Iets in de tuin prikkelde mijn niesfunctie dus terwijl ik wilde afdrukken nieste ik ook meteen waardoor op geheel iets anders werd scherp gesteld blijkbaar.
Toch heeft de foto een verrassend resultaat gekregen en nog steeds blijft de aandacht voor het paars van de bieslook.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten