zondag 23 juni 2013

Volkoren maisbrood

Hele weekend niet zoveel tijd gehad en alles raakt een beetje op.
Ook voor het weekend geen boodschappen gedaan omdat ik toch erg veel uithuizig was.
En er vast wel  genoeg restanten in huis zijn  ....ik kom echt niet om.

Nu eerst een lekker brood bakken van:
250 gr. volkorenmeel
150 gr. maismeel
3 theelepeltjes gedroogde gist
beetje zout
240 ml lauw water, of melk, karnemelk kan ook of kefir
verrijkt met kurkuma( voor de kleur)
havervlokken
en lijnzaad.

Doe alles in de broodbakmachine en zet 'm op deeg.
Ik bak mijn brood bijna altijd af in de oven.

Ondertussen rooster ik nog wat havervlokken en rol daar het brood door voordat het het bakblik in gaat en dan in de oven.
Laat het een uurtje gaan op 180°
Het ruikt zo lekker en ik heb altijd zo'n moeite om het te laten afkoelen....
zometeen eerst een plakje met roomboter en rietsuiker, onder het motto ...ik moet toch even proeven?
mmmmm


Geen opmerkingen:

Een reactie posten