zondag 16 juni 2013

Courgette in wording!

Ieder jaar weer een teleurstelling.
En altijd hoor ik ....het is zo'n makkelijke plant of pas op !  straks  kom je er nog in om ....
Nog even en dan loopt ieder weer met courgettes te leuren of kraampjes langs de weg met kistjes vol.

Pfffff zou mij dat nou ook eens lukken.



De aanhouder wint maar vrees het ergste, het is me nog nooit gelukt om maar 1 courgettetje te eten van eigen bodem.
Zelfs geen mini.
Al best ver gekomen zoals vorig jaar moest het goed komen. Had in de bladen gelezen van een zak tuinaarde plat leggen en een paar gaten erin knippen en in die gaten een courgetteplant zetten. Zo geschiedde.
Altijd succes verzekerd volgens de bladen anders had je toch echt geen groene vingers of zelfs geen aanleg daarvoor.


Nou het ging als een speer, maar de droogte?, de harde wind?, de slakken! hebben het gewonnen.
Dit alles was te veel voor de planten en net genoeg om het loodje te leggen.


Dit jaar heb ik zaad voorgetrokken van oud zaad, maar ook nieuw zaad gekocht en geweekt en geplant en ge.....alles maar helaas er is helemaal niets opgekomen, zelfs geen poging daartoe.
Vandaar dat ik vorige maand al 2 planten heb gekocht bij tuincentrum.
De planten blijven erg gedrongen, de bladeren blijven klein en beginnen te verkleuren, geel te worden , maar ik heb er wel een bloem in zitten.

Snel op de foto, voordat niemand mij geloofd.
en dit verhaal ........
waar zal het eindigen
wordt vervolgd


           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten