donderdag 27 juni 2013

Pannenkoek met eenden ei

Pannenkoek met eenden ei.
Wat volkorenmeel
1 eenden ei, kan ook kippenei zijn, en karnemelk
roer dit tot een mooi beslag, en bak hier een grote pannenkoek van.
Deel deze in vieren.

Doe op 1 kwart geitenkaas
leg daar een volgend kwart bovenop met geraspte appel,
daarbovenop nummer 3 met klein gesneden stemgember, en dan het laatste kwart besmeren met sinaasappel marmelade.

Ik heb zitten smullen alleen mijn doel een beetje voorbij geschoten.

Ik heb nog nooit iets met eenden eieren gemaakt en de verkoopster zei wel dat ze smaak hebben , sterker als een kippen ei. Overal lekker in, je kan er erg goed mee bakken, dan krijgen de baksels een wat vollere smaak.
Een eenden ei koken als eitje bij je ontbijtje dat raadde ze me af omdat de smaak dan te sterk zou zijn.

Nu wilde ik dit dus gaan proeven, maar ja, ik heb veel meer sterke smaken gebruikt, zoals karnemelk daar wordt de pannenkoek iets zuurder, frisser van...
de geitenkaas die ook een zeer specifieke en aanwezige smaak heeft,
de zoete stemgember waar ik veel van had gedaan liet het qua smaak ook niet echt afweten..

Al met al een zeer gevarieerd spektakel op mijn tong.
En de combinatie was ook voortreffelijk.
Maar eenden-ei kon ik nu niet echt proeven.

Het eenden ei toch nog eens proberen, dat kan want ik had een doosje met 6 eitjes gekocht, maar lekker was deze pannenkoek in ieder geval wel.
Aardbeitjes als toetje toe.
Wie kan mij tenslotte beter verwennen als ikzelf !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten