vrijdag 7 juni 2013

Rondje door de tuin

Nog even een rondje door de tuin.

Ik wilde eerlijk gezegd het gras nog even maaien....en als je dat dan gedaan hebt lijkt de hele tuin meteen opgeknapt. Zo bedacht , zo gedaan.
Het ziet er weer fris uit....alleen de rest waait gewoon weer om van de harde wind.
Het afgemaaide gras van je veldje bij elkaar harken voor de composthoop is er niet bij want alles is weggewaaid.
Dat is later in de tijd van het seizoen ook meestal als de stokrozen en vingerhoedskruid volop staat te bloeien dan heb je hier in de kop van Noord Holland aan de kust een stormpje en alles ligt plat.
Diep triest kan ik daar van worden.
Ooit eens van te voren alles langs palen en stokken geleid maar precies waar touwtje zat om de plant mee aan de stok vast te houden brak het af...
Volgende jaar iets losser geknoopt zodat de plant meer bewegingsvrijheid heeft maar ook dat ging weer mis.
En tenslotte vind ik al die stokken met touwtjes in de tuin zo lelijk, dus ik heb besloten om de natuur zijn gang te laten gaan.
Ja en dan krijg je ieder jaar wel zo'n dieptrieste inzinking, als het flink waait.
Het hoort erbij....pffff al had ik 'm liever niet.
Maar goed nu is alles nog veel lager dus de wind gaat er overheen.

En het weerhoudt me er ook niet van , want er komt dit jaar veel stokrozenzaad bij mij in de tuin op ....en al die kleine plantjes in de tuin koester ik want heb net besloten dat ik ze ook in de voortuin wil hebben.
Je kan je natuurlijk afvragen waarom doe je dat dan.....de natuur voor zijn... en kiezen voor lage beplanting?
NEE

....want ik heb ook mijn natuur en ik wil stokrozen.
Dan maar eens per jaar een dieptriest gevoel.....
Er zijn tenslotte nog meer dagen dat ik er uitermate van GENIET!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten