donderdag 6 juni 2013

Knoflook

Er staan wat knoflookjes 'in de weg'.
Vorig jaar erg veel knoflookteentjes in de tuin gezet omdat ik een ware naaktslakkenplaag had.

En knoflook scheen een middel daartegen te zijn.
Of het geholpen heeft daar twijfel ik aan , maar dit jaar heb ik zo goed als geen slakken....gauw afkloppen want zo enthousiast erover schrijven is natuurlijk de goden verzoeken.
Gisteren heb ik wel getuinierd onder het genot van geluid van een verkouden egel...( net een ouwe kerel die hoest/blaft)
Egels schijnen ook slakken te eten.
Hoe het ook zij....weinig slak dit jaar, maar nu ging het over knoflook teveel!



Ik heb 't schoongemaakt en de bolletjes in een potje gedaan met olie , roosmarijn en thijm.
En van de stengels heb ik met ander groen uit de tuin en pesto van gemaakt.
Restant stengels in natte keukenrol in de koelkast en dat komt steeds van pas als ik iets lekkers maak.
Door de soep , kleingesneden over omelet, of over broodje kaas..ach verzin het maar
Gewoon lekker genieten van eigen kweek , eigen tuin, eigen werk, met resultaat.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt heerlijk knoflook in olie met rozemarijn en tijm. Ga ik onthouden om ook zelf eens te doen. Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon proberen...doe ik ook , en ook ik ben benieuwd naar wat het wordt al heb ik hier wel vertrouwen in. Goed je fantasie gebruiken!
    en smaakpapillen uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen